کارآمد سپندار پارس

حمل دریایی به هند | حمل دریایی از هند

حمل دریایی به هند

هند یکی از کشور های مهم و تاثیرگذار در تجارت بین المللی است. ایران با داشتن روابط تجاری بسیار خوب با این کشور، صادرات و واردات کالاهای مختلف را از طریق حمل دریایی به هند انجام می دهد.

به طور کلی حمل دریایی از هند به دو روش هوایی و آبی صورت می گیرد که برای انتقال بارهای سنگین و کالاهایی با ابعاد و وزن بالا به بنادر هند، حمل دریایی مناسب ترین گزینه است.

در ادامه روش ها و شرایط حمل دریایی به بنادر مهم هندوستان و موارد مرتبط با آن را مورد بررسی  قرار می دهیم.

همچنین در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان در زمینه حمل دریایی بار به هند و استعلام نرخ دقیق آن را دارید می توانید فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان KSP با شما تماس بگیرند.

اهمیت حمل دریایی به بنادر هند

اهمیت حمل دریایی به هند

حمل دریایی به هند و حمل دریایی از هند به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک این کشور از اهمیت زیادی برخوردار است. بنادر هندوستان با داشتن نقش مهم در حمل و نقل دریایی و تجارت بین الملل، نقطه ورود و خروج کالا به بازار های جهانی هستند.

این بنادر موجب ارتباط مستقیم با خاورمیانه و قاره های اروپا، آسیا و آفریقا می شوند. حمل و نقل دریایی کالا به بنادر هند باعث تسهیل امور واردات و صادرات شده و نقش مهمی را در  گسترش تجارت بین الملل ایفا می کنند.

در حال حاضر هند به عنوان یکی از کشور های بزرگ آسیایی، روابط دوستانه و نزدیکی با ایران دارد. با توجه به اینکه هندوستان از سه طرف به آب و از یک طرف به خشکی راه دارد، حمل دریایی به هند یکی از روش های متداول صادرات و واردات به این کشور محسوب می شود.

شما می‌توانید با حمل و نقل دریایی به این کشور هم در هزینه ها صرفه جویی کنید و هم از حمل بار مورد نظرتان مطمئن باشید.

مهم ترین بنادر هند برای حمل دریایی

برای صادرات کالا به هند از راه دریا، محموله ها در بندرعباس بارگیری شده و با توجه به شرایط مبدا و محل تخلیه به یکی از بنادر این کشور فرستاده می شود.

در بنادر هند روزانه بارهای زیادی جابجا و بارگیری می شوند و از همین رو برای امر واردات و صادرات لازم است که با مهم ترین این بنادر آشنا باشیم.

ناواشیوا

بندر ناواشیوا: ناواشیوا دومین بندر برای حمل کانتینری کالا از هند به ایران است که با ظرفیت ۵ میلیون TEU، انتقال و جابجایی بارهای زیادی در آن انجام می گیرد.

بندر موندرا

بندر موندرا: بندر موندرا یکی از بزرگ ترین بنادر خصوصی جهان است که در ایالت گجرات هند واقع شده و معمولا واردات مواد خام، ماشین آلات و کالاهای مصرفی دیگر در این بندر صورت می گیرد.

بندر کوچی

بندر کوچی: این بندر که نقش مهمی در تجارت و اقتصاد هند دارد، در ایالت کرالا واقع شده و برای صادرات و واردات کالا به نقاط مختلف جهان استفاده می شود.

بندر مومبای

بندر بمبئی: این بندر بسیار بزرگ و پر رفت و آمد در ساحل شمالی خلیج بنگال قرار داشته و محل تخلیه محموله های جنوب آسیا است.

بندر هالدیا

بندر هالدیا: این بندر مهم که در ایالت وست بنگال در شرق هند قرار گرفته، با حمل و نقل کالا به اقصی نقاط جهان باعث توسعه تجارت بین الملل شده است.

بندر کلکته

بندر کلکته: یکی از قدیمی ترین بنادر هند است که در شهر کلکته واقع شده و نقش مهمی در تجارت این کشور دارد.

نزدیک ترین بندر هند به ایران

بندر بمبئی هند

نردیک ترین بندر هند به ایران بندر بمبئی است و می توان آن را شاهراه اصلی برای صادرات و واردات کالا به این کشور دانست.

حمل دریایی به بندر موندرا

یکی از مهم ترین بنادر تجاری برای حمل و نقل کانتینری از هند به ایران و بالعکس، بندر موندرا است که نقش مهمی در تجارت بین المللی دارد.

این بندر بسیار پرتراکم بوده و مجهز به تسهیلات حمل و نقل مدرن است. در بندر موندرا بارگیری و تخلیه بارها با استفاده از دستگاه های بارگیری مدرن و جدیدترین کشتی های باربری انجام می گیرد. همچنین بسیاری از کشتی های بزرگ برای تخلیه کانتینر ها، محصولات صنعتی، مواد خوراکی و… به این بندر وارد می شوند.

حمل دریایی به بندر ناواشیوا

یکی از بنادر مهم هند برای حمل و نقل از راه دریا، بندر ناواشیوا است که نقطه ورود و خروج کالا های صادراتی و وارداتی به حساب می آید.

امکانات مدرن برای بارگیری و تخلیه کالا، تسهیلات گمرکی، اتصال به شبکه جاده ای و راه آهن و… از مهم ترین مزایای این بندر هستند که باعث گسترش تجارت بین المللی و امور واردات و صادرات در هند شده اند.

مراحل حمل دریایی به هند

مراحل حمل دریایی به هند

صادرات و واردات کالا به هند از راه آبی در مقایسه با روش های دیگر حمل و نقل بین الملل کم هزینه تر است. با این وجود یکسری قوانین و ضوابط هم برای انتقال بار دریایی وجود دارد.

مراحل حمل دریایی به هند به صورت کلی شامل موارد زیر می شوند:

  • در وهله اول باید نوع محموله و وزن بار را محاسبه و یک کانتینر مناسب برای حمل و نقل انتخاب کنید.
  • سپس باید ببینید که کدام یک از روش های خرده بار، فله ای و… برای حمل کالای مورد نظر مطمئن تر است.
  • در ادامه انتخاب یک شرکت معتبر در زمینه حمل دریایی بارها نیز بسیار حائز مهم است. زیرا وجود یک تیم متخصص و مجرب می تواند منجر به سریع تر شدن پروسه جابجایی بارها و تسهیل در اخذ مجوزهای لازم برای حمل دریایی شود. همچنین با انتخاب کانتینر مناسب از نظر ابعاد و اندازه می تواند منجر به کاهش هزینه های حمل دریایی به هند گردد.

مدارک مورد نیاز برای حمل دریایی به هند

مدارک مورد نیاز برای حمل دریایی به هند

برای حمل دریایی و صادرات کالا به هند باید قبل از بارگیری کشتی یک سری اسناد و مدارک تهیه کنید. این مدارک مهم و ضروری شامل موارد زیر هستند:

  • بیمه نامه
  • قبض انبار
  • گواهی مبدا
  • بارنامه دریایی
  • مجوز صادرات
  • پکینگ لیست
  • فاکتورهای پروفرما
  • اصل و کپی کارت بازرگانی
  • مدارک هویتی و کارت های شناسایی
  • گواهی بهداشت و گواهی استاندارد (در صورت نیاز)

هزینه حمل دریایی به هند

هزینه حمل دریایی به هند

هزینه حمل دریایی از ایران به هند و بالعکس به شرایط و عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه این موارد را یک به یک بررسی می نماییم.

نوع کالا و وزن آن: برای بارگیری و تخلیه کانتینر ها، محموله های خشک، محموله های مایع و… کشتی ها و تجهیزات خاصی مورد نباز است که انتخاب هر کدام روی هزینه نهایی تاثیرگذار می باشد. از طرفی هر چه حجم محموله بیش تر و وزن آن سنگین تر باشد، هزینه حمل دریایی نیز افزایش پیدا می‌ کند.

مسیر و شرایط حمل و نقل: مسیر و شرایط حمل و نقل کالا نیز روی هزینه های حمل دریایی اثرگذار هستند. برای مثال بعضی مسیر ها ارزان تر بوده و شرایط حاکمیتی و دولتی مثل مالیات، تعرفه های گمرکی، نوع کشتی و… هزینه های حمل و نقل از راه دریا را تحت تاثیر قرار می دهند.

شرکت حمل و نقل: شرکت های مختلف بر اساس خدمات ارائه شده، قیمت های متفاوتی برای حمل دریایی به هند در نظر گرفته اند. در شرکت کارآمد سپندار پارس هزینه ها براساس شرایط و نوع بار به کاربران اعلام شده و استعلام نرخ حمل دریایی با ارائه مشاوره رایگان به متقاضیان صورت می گیرد.

توافقنامه حمل و نقل: نوع توافقنامه یکی از عوامل موثر بر هزینه حمل دریایی به هند است.

مسافت مبدا و مقصد: یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه حمل دریایی از هند به ایران مسافت میان بندر مبدا و بندر مقصد می باشد.

ابعاد و نوع کانتینر: نوع کانتینر، وزن، ابعاد و مشخصات فیزیکی دیگر تاثیر زیادی روی هزینه حمل دریایی به هند دارند.

روش ارسال: در روش LCL برخلاف روش FCL نیازی نیست هزینه کل کانتینر را پرداخت کنید و تنها هزینه بخشی از آن را می دهید.

بیمه حمل دریایی: برای جلوگیری از خسارت های احتمالی تمام بارهای دریایی بیمه شده و شامل هزینه می گردند.

کالاهای خطرناک: برای حمل دریایی گازها و مواد اسیدی به بنادر، هزینه بسته بندی و ارسال کالا افزایش خواهد داشت.

نوع قرارداد: در قرارداد FOB تمام هزینه ها بر عهده فروشنده بوده و در قرارداد EXW هزینه حمل و نقل، بیمه و… بر عهده خریدار است.

حمل دریایی به هند با کارآمد سپندار پارس

حمل دریایی به هند کارآمد سپندار پارس

کشتیرانی کارآمد سپندار پارس برای امور واردات و صادرات کالا از هند به ایران و بالعکس از راه دریایی، از بندر مبدأ تا بندر مقصد همراه شما خواهد بود.

این مجموعه با برخورداری از نیروهای مختصص و مجرب همواره در تلاش است تا بهترین کیفیت خدماتی را در زمینه حمل دریایی و کانتینری در اختیار متقاضیان گرامی قرار دهید.

برای ارتباط با کارشناسان KSP و مشاوره رایگان حمل دریایی شماره ۲۲۹۱۳۵۲۶-۰۲۱ در دسترس کاربران قرار دارد.

علاوه بر این شما در خارج از ساعات اداری می توانید از طریق چت واتساپ سایت مشاوره رایگان دریافت نموده و ابهامات خود را در مورد حمل دریایی به هند برطرف نمایید.

سوالات متداول درباره حمل دریایی به هند

برای حمل دریایی بار به هند مدارک مختلفی مورد نیاز می باشد که از جمله آنها می توان به بیمه نامه، قبض انبار، گواهی مبدا، بارنامه دریایی، مجوز صادرات، پکینگ لیست، فاکتورهای پروفرما، کارت بازرگانی، مدارک هویتی و کارت های شناسایی، گواهی بهداشت و گواهی استاندارد اشاره کرد.

ارسال بار با کشتی به هند به عوامل مختلفی از جمله نوع و ابعاد بار، وزن و تعداد بار، بندر مبدأ و مقصد و… بستگی دارد.

برای اطلاع از هزینه های حمل بار دریایی به هند می توانید از طریق شماره ۲۲۹۱۳۵۲۶-۰۲۱ با ما در ارتباط باشید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *