کارآمد سپندار پارس

حمل دریایی به روسیه

حمل دریایی به روسیه

روسیه به عنوان پهناورترین کشور جهان با کشورهای مختلف دارای مرز زمینی مشترک است و با ایران نیز از طریق دریای خزر مرز آبی دارد.

از همین رو امکان ارسال انواع کالا از ایران به روسیه و بالعکس از طریق حمل و نقل دریایی امکان پذیر است.

در واقع حمل دریایی به روسیه یک روش حمل و نقل مناسب برای ارسال بار به این کشور محسوب می شود و بسیاری از تاجران ایرانی از طریق این روش اقدام به واردات و صادرات کالاای مختلف می کنند.

در ادامه با شرایط، مدارک و نحوه حمل بار دریایی به روسیه بیشتر آشنا می شویم.

مهمترین بنادر روسیه برای حمل دریایی

مشاوره حمل دریایی به روسیه

روسیه تقریبا ۳۸,۸۰۷ کیلومتر مرز آبی دارد و وجود این مرز آبی وسیع منجر به رونق حمل و نقل دریایی کالا و توسعه تجارت بین المللی در این کشور شده است.

از همین رو بنادر متعددی در چین وجود دارد که در آن عملیات بارگیری و ارسال بار به بنادر دیگر ناجام می گیرد. از مهمترین بنادر تجاری روسیه می توان به بنادر آستاراخان، بندر آلیا و بندر ماخاچ‌ قلعه اشاره کرد.

جهت آشنایی بیشتر با سایر ببندرهای این کشور می توانید مقاله بنادر روسیه را مطالعه نمایید.

مسیر دریایی ایران به روسیه

مسیر دریایی ایران به روسیه

مسیر دریایی یکی از راه‌ های حیاتی در زمینه تجاری و اقتصادی بین ایران و روسیه در نظر گرفته می شود. بدین صورت که روزانه کشتی‌ های تجاری مختلف حجم زیادی از کالا ها را بین میان این دو کشور جابجا می ‌کنند.

روسیه دارای ۱۰۲ هزار کیلومتر آبراه است که ۳۳ هزار کیلومتر آن قابلیت کشتیرانی دارد. این کشور بیش از ۱۲۰ هزار رودخانه دارد که بزرگترین و طولانی ترین آن رودخانه ولگا می باشد.

بیشتر شهرهای قسمت اروپایی روسیه در امتداد رودخانه ولگا و شاخه ‌های آن واقع شده‌ اند. رودخانه ‌ها، کانال ‌های مصنوعی و دریاهای بالتیک، سیاه و خزر جزو آبراه هایی هستند که می توان در آنها کشتیرانی کرد و به حمل و نقل دریایی بارها پرداخت.

پروسه حمل بار دریایی به روسیه

مراحل حمل دریایی بار به روسیه

پیش از حمل بار به روسیه از راه دریا باید  با پروسه و مراحل انجام آن بیشتر آشنا شوید. برای حمل دریایی به روسیه نیاز است که مراحل زیر طی شود.

مشاوره با شرکت حمل و نقل دریایی

اولین گام برای حمل دریایی بار به روسیه انتخاب یک شرکت حمل ونقل بین ‌المللی است. این شرکت‌ ها با ارائه اطلاعات لازم درباره کالاهای ممنوعه و خطرناک و صلاحیت مجاز یا غیرمجاز بودن کالا، بهترین روش ارسال بار را به شما پیشنهاد می دهند.

بسته بندی محصولات

بسته‌ بندی جزو مراحل مهم و حیاتی در حمل و نقل دریایی به روسیه محسوب می شود. برای جلوگیری از آسیب به بار در طول حمل و نقل، بسته‌ بندی باید با دقت و صحیح انجام شود.

همچنین استفاده از ضربه ‌گیر ها و محافظ، چیدمان مناسب و استفاده از جعبه‌ های چوبی یا فلزی اهمیت زیادی دارد تا بار به مقصد بدون هیچ گونه آسیبی ارسال شود. عدم بسته بندی مناسب نیز می ‌تواند منجر به خسارت و ضرر مالی شما گردد.

دریافت مجوز های مورد نیاز برای ارسال

برخی بارها طبق بسته ‌بندی و نوع کالا دارای شرایط خاصی هستند و نیاز است مجوز های مورد نیاز برای آنها دریافت شود.

انجام امور گمرکی برای ارسال بار

مراحل تحویل و ترخیص بار در بنادر هر دو کشور مربوط به امور گمرکی است.

پس از ارسال بار به مقصد معمولا تا ۴۸ ساعت وقت دارید که بار را ترخیص کنید. در غیر این صورت باید هزینه انبارداری را بپردازید.

برای جلوگیری از مشکلات مربوط به امور گمرکی، باید به نکات مهمی مانند وزن ‌گیری بار، تایید و اصالت کالا، ارزیابی توسط مامور گمرکی و تطابق اسناد و مدارک برای صادرات قانونی بار توجه داشته باشید.

صدور بارنامه و بیمه نامه

صدور بیمه ‌حمل و نقل دریایی باعث می ‌شود که در صورت وقوع آسیب به بار در طول حمل و نقل، خسارت ها توسط شرکت باربری بین ‌المللی تحت پوشش بیمه پرداخت شود.

بازرسی بار

بازرسی بار نیز جزو مراحل قبل از تحویل بار به کشتی می باشد. در این مرحله اطلاعات مشتری شامل نام، آدرس دقیق و شماره تلفن در برنامه، ثبت و به هر بارنامه یک کد ۱۱ رقمی اختصاص داده می ‌شود.

پیگیری و رهگیری محموله

پس از ارسال بار به کشتی می ‌توانید با استفاده از شماره بارنامه یا از طریق شرکت باربری وضعیت و موقعیت محموله های خود را رهگیری نمایید.

هزینه حمل بار با کشتی به روسیه

هزینه حمل بار با کشتی به روسیه

هزینه ‌های حمل دریایی به روسیه به بندر مقصد بستگی دارد و استفاده از بندر واسطه ممکن است هزینه ارسال را افزایش دهد. به طور کلی هزینه های حمل دریایی به روسیه از مجموع هزینه های زیر محاسبه می شوند:

  • هزینه بسته ‌بندی
  • هزینه‌ حمل بار تا گمرک
  • هزینه توزین، تخلیه و بارگیری و خدمات انبارداری
  • هزینه‌ مجوزهای مربوط به بار و بسته‌ بندی
  • هزینه بارنامه و حمل دریایی
  • هزینه‌های مرتبط با گمرک و جواز صادرات محصولات تجاری
  • انجام تشریفات گمرکی برای ارسال بار به روسیه
  • صدور بارنامه، گرفتن رزرو و صدور بیمه ‌نامه حمل بار به مقصد روسیه

اگر چنانچه نیاز به استعلام نرخ حمل دریایی به صورت دقیق دارید و می خواهید که از ریزهزینه های حمل دریایی به روسیه مطلع شوید می توانید از طریق شماره های ۲۲۹۱۳۵۲۶-۰۲۱ و واتساپ سایت با کارشناسان KSP در ارتباط باشید. 

عوامل موثر بر نرخ حمل دریایی به روسیه

عوامل موثر بر نرخ حمل دریایی به روسیه

عوامل مختلفی در نرخ حمل دریایی بار به روسیه اثرگذار هستند که از جمله مهم ترین آنها می توان به نوع بار، حجم و تعداد بار، شرایط ارسال، شرایط کلی اقتصاد، تورم و ویژگی‌ های ساختاری اقتصاد اشاره کرد.

برای مثال شوک‌ های اقتصادی ناشی از ویروس کرونا در سال‌ های گذشته منجر به کاهش تقاضا، تاخیر در تحویل کالا و افزایش هزینه حمل دریایی بار شد.

مزایای حمل بار دریایی به روسیه

مزایای حمل بار دریایی به روسیه

روش حمل و نقل کانتینری برای حمل بار به روسیه نسبت به روش ارسال هوایی مزیت های متعددی را به همراه دارد. از جمله مزایای حمل دریایی به روسیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حفظ ایمنی و سلامت محموله ها
  • هزینه مقرون به صرفه برای بارهای حجیم و تعداد بالا
  • امکان ارسال حجم زیادی از کالاها توسط کشتی های باربری
  • آسیب کمتر به محیط زیست
  • امکان ارسال بار به تمامی بنادر دنیا
  • مناسب برای امور واردات و صادرات کالا

بهترین محصولات برای صادرات به روسیه

روزانه محصولات مختلفی در حجم و ابعاد گوتاگون از ایران به روسیه صادر می شوند. به طور کلی بهترین محصولات برای صادرات به روسیه، غلات (برنج، گندم، ذرت و…)، محصولات خوراکی (قهوه، چای، بیسکوییت و…)، مواد شیمیایی آلی، محصولات دارویی و… هستند. 

حمل دریایی به روسیه با کارآمد سپندار پارس

شرکت حمل دریایی بار به روسیه

کشتیرانی کارآمد سپندار پارس به عنوان یکی از بهترین شرکت ‌های حمل و نقل دریایی آماده خدمت رسانی به متقاضیان در زمینه ارسال دریایی بار به روسیه می باشد.

این شرکت با بهره مندی از مجرب ترین کارشناسان کشتیرانی کامل ترین مشاوره را درباره ارسال بار به روسیه ارائه می دهند. در ادامه نیز پس از مشاوره و تایید نهایی، تمامی مراحل حمل دریایی به روسیه توسط این مجموعه انجام خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان کافیست در ساعات اداری با شماره ۲۲۹۱۳۵۲۶-۰۲۱ تماس بگیرید.

در ساعات غیراداری نیز شماره ۰۹۳۰۲۶۲۵۷۷۶ و واتساپ سایت و واتساپ سایت در دسترس می باشد و ما پاسخگوی تمامی سوالات و ابهامات شما در زمینه حمل و تقل دریایی بار از ایران به روسیه هستیم.

سوالات متداول درباره حمل دریایی به روسیه

مدت زمانی لازم برای حمل و نقل دریایی بار به روسیه بسته به عوامل مختلف از حداقل ۱۰ روز تا یک ماه در نظر گرفته می شود.

هزینه حمل دریایی بارها به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای اطلاع دقیق از ریزهزینه های حمل بار با کشتی به روسیه می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود از کارشناسان KSP مشاوره رایگان دریافت کنید. 

امتیاز مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *