کارآمد سپندار پارس

حمل دریایی از چین به ایران

حمل دریایی از چین

کشور چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا، انواع مختلفی از کالا های خود را به کشور های زیادی از جمله ایران صادر می کند. از طرفی چون چین روابط تجاری بسیار خوبی نیز با ایران دارد از همین رو حمل دریایی از چین به بنادر ایران با حجم زیادی انجام می شود.

با توجه به اهمیت بنادر چین در تجارت بین المللی، در این مقاله شرایط، مراحل و نحوه حمل دریایی بار از چین را مورد بررسی قرار می دهیم. آگاهی از این موارد باعث می شود که سوالات و ابهامات پیش روی درباره حمل دریایی کالا از چین برطرف شود.

اهمیت تجاری حمل دریایی از چین

اهمیت حمل دریایی از چین

حمل دریایی از چین به ایران یک روش حمل و نقل بین المللی بسیار مهم محسوب می شود. برای جابجا کردن کالا از چین به ایران و  بالعکس معمولا از روش حمل و نقل دریایی استفاده می شود. در حال حاضر چین یکی از کشور های پیشرو در حوزه تجاری با کشور ایران است. 

در واقع امروزه بیشتر کالاهای مورد نیاز در صنایع مختلف کشورمان از تولید کنندگان چینی خریداری شده و وارد ایران می شود و این موضوع نشان دهنده روابط تجاری موثر چین با ایران است.

از طرف دیگر حمل بار دریایی از چین نسبت به ارسال هوایی هزینه کمتری دارد و همین موضوع باعث شده که انتقال کالاها از چین به ایران با کشتی های باربری انجام گیرد.

این روش حمل و نقل برای بار های سنگین و حجیم بسیار مناسب است اما با توجه به شرایط ارسال بار ممکن است کمی زمانبر باشد.

مهم ترین بنادر تجاری چین

مهم ترین بنادر چین

کشور پهناور چین دارای چندین بندر مهم تجاری است. همین امر موجب شده حمل دریایی از چین به ایران شده است. از میان بنادر چین بندر شانگهای با بیش از ۱۸۰ لنگرگاه بزرگترین بندر تجاری این کشور محسوب می شود.

از جمله مهمترین بنادر چین که برای حمل و نقل دریایی بسیار مناسب هستند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بندر شانگهای
  • بندر تایکنگ چین
  • بندر نینگبو
  • بندر ژوهای
  • بندر فوشان
  • بندر دالیان
  • بندر نانتونگ
  • بندر نانشا
  • بندر شانتو
  • بندر ووهان
  • بندر ژوشان
  • بندر شنژن
  • بندر ونژو
  • بندر ژیامن
  • بندر گوانگژو
  • بندر تیانجین
  • بندر یونگ پو
  • بندر شونده
  • بندر ژجیانگ
  • بندر جان جیانگ

روش های حمل دریایی کالا از چین

به طور کلی دو روش پرکاربرد برای حمل دریایی کالا از چین وجود دارد. این دو روش شامل حمل و نقل کانتینری و حمل و نقل فله‌ ای هستند که خود آن ها به چندین بخش مختلف تقسیم می شوند. هر کدام از این دو روش شرایط ویژه‌ ای دارند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

حمل دریایی کانتینری از چین به ایران

حمل دریایی کانتینری از چین

پرطرفدارترین روش حمل و نقل دریایی در جهان، حمل و نقل کانتینری است. این روش به دلیل مزیت های متعدد، کاربرد زیادی در صنعت حمل و نقل بین المللی دارد.

در حمل دریایی از چین به ایران به روش کانتینری، از کانتینر هایی به ابعاد ۲۰ تا ۴۰ فوت و حتی از نوع یخچالی آن استفاده می شود. فول کانتینر یا FCL زمانی مورد استفاده قرار می‌ گیرد که حجم بار به یک یا چند کانتینر می رسد. اگر کالا بسته بندی خاص یا حجم بالایی داشته باشد، بهترین روش استفاده از FCL یا فول کانتینر است.

همچنین زمانی که حجم کالای ارسالی کمتر از یک کانتینر باشد، اجاره یک کانتینر کامل مقرون به صرفه نیست. در این شرایط کالا به صورت کانتینر اشتراکی یا LCL جابجا می‌شود. در این حالت هزینه حمل بار با کشتی بین افرادی که بارهایشان درون آن کانتینر قرار دارد تقسیم می شود.

حمل دریایی فله ‌ای از چین به ایران

حمل فله ای دریایی از چین

یکی دیگر از روش های حمل دریایی از چین روش فله ای است. در روش فله ای محصولات بدون بسته بندی در کشتی های مخصوص بارگیری شده و به بندر مقصد منتقل می شوند.

با توجه به ساده بودن این روش نسبت به روش کانتینر، هزینه آن هم کمتر خواهد بود. روش فله ای بیشتر در انتقال بارهای خام‌ فروشی مورد استفاده قرار می گیرد و یک روش ارزان به حساب می آید. محصولاتی که با روش فله‌ ای جا به جا می شوند شامل شکر، گندم، خوراک دام، برنج و … هستند. 

مراحل حمل دریایی از چین به ایران

مراحل حمل دریایی از چین

حمل دریایی از چین به ایران شامل چند مرحله مختلف و گذراندن پروسه ای خاص است. این مراحل با توجه به شرایط و نوع کالا ممکن است کمی متفاوت باشند. در ادامه مراحل کلی حمل بار دریایی از چین را بررسی می کنیم:

بسته بندی و آماده سازی کالا: برای ارسال بار دریایی از چین به ایران ابتدا باید کالای مورد نظر به درستی بسته بندی و آماده ارسال شود. به دلیل طولانی بودن مسافت بین ایران و چین، نوع بسته بندی و آماده سازی آن برای حفاظت اهمیت زیادی دارد.

انتخاب شرکت حمل و نقل معتبر: برای حمل دریایی از چین لازم است با شرکتی همکاری کنید که بتواند کالای شما را از چین به ایران حمل کند. در انتخاب شرکت به عواملی همچون تجربه، زمان تحویل و امکانات آن توجه داشته باشید.

بررسی مدارک و قوانین حمل دریایی: قبل از ارسال کالا باید از تمامی قوانین مربوط به گمرک و حمل و نقل دریایی آگاه باشید و مدارک و مجوزهای لازم را دریافت کنید.

انتخاب نوع حمل دریایی: در ادامه شما می توانید کالای مورد نظر را به صورت فله ای یا کانتینری جابجا کنید.

تخلیه کالا از گمرک: پس از اینکه کشتی از چین به بندر ایران رسید، مرحله گمرک رسانی آغاز می شود. در این مرحله پرداخت مالیات، عوارض و تحویل کالا به مقصد انجام صورت می گیرد.

تحویل کالا: در این مرحله کالا به مقصد مورد نظر در ایران تحویل داده می شود.

مدت زمان حمل دریایی از چین

مدت زمان حمل دریایی از چین به ایران به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان یک زمان قطعی را برای آن در نظر گرفت. به طور کلی مدت زمانی که برای حمل دریایی کالا از چین تخمین زده می شود معمولا بین ۱۵ تا ۳۵ روز است.

هزینه حمل دریایی از چین

هزینه حمل دریایی از چین

هزینه حمل دریایی از چین به ایران وابسته به عوامل مختلفی است. عواملی که در هزینه حمل بار با کشتی از چین به ایران اثرگذار هستند شامل موارد زیر می شوند:

  • نوع قرارداد: نوع قرارداد FOB یا EX Works میان خریدار و فروشنده می‌تواند بر هزینه حمل دریایی از چین تاثیرگذار باشد.
  • نوع کالا: نوع کالا یک عامل موثر دیگر در محاسبه هزینه حمل دریایی از چین است. برای مثال بارهایی نظیر گاز یا مواد شیمیایی که نیازمند حفاظت و مراقبت بیشتری هستند شامل افزایش هزینه ارسال بار می شوند.
  • نوع روش حمل دریایی: یکی دیگر از عواملی که بر هزینه حمل و نقل دریایی از چین موثر است روش حمل و نقل است.
  • هزینه بنادر: هزینه تخلیه بار و خروج بار از گمرک که اصطلاحا به آن THC گفته می شود، در بنادر متفاوت است. در واقع شرایط و مدارک لازم در هر کدام از بنادر متفاوت بوده و بهتر است از قبل استعلام آن دریافت شود.

برای استعلام و محاسبه هزینه حمل دریایی از چین کافیست فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان با شما تماس بگیرند.

بهترین محصولات برای واردات از چین

واردات از چین

برای واردات محصولات از چین به ایران بهتر است ابتدا به نوع تقاضای کالا توجه کنید. با این وجود، واردات برخی از کالاها دارای سود قابل توجهی بوده و می توان در هر زمان با وارد کردن آنها از چین از سود بالای آن بهره مند شد.

بهترین محصولات برای واردات از چین شامل موارد زیر هستند:

  • لوازم جانبی موبایل
  • خودرو
  • لوازم یدکی ماشین
  • تجهیزات الکترونیکی
  • لوازم نور و روشنایی
  • پوشاک
  • اسباب بازی
  • دستگاه و ماشین آلات صنعتی

حمل کانتینر از چین به ایران

یکی از روش‌ های حمل دریایی از چین، روش حمل کانتینر است. در روش حمل و نقل کانتینری معمولا کالاهایی با وزن و حجم بالا در کانتینر قرار می گیرند.

اگر محموله نیاز به بسته بندی خاصی داشته باشد، بهترین روش ارسال آن به صورت فول کانتینر می باشد. در حمل و نقل کانتینری شما می‌توانید یک کانتینر را به طور کامل اجاره کنید و محصولات خود را در آن قرار دهید.

هزینه حمل دریایی از چین به صورت کانتینری نسبت به فله ای بیشتر است. اگر حمل و نقل دریایی را به صورت فول کانتینر انجام دهید، کالای شما با امنیت بیش تری به بنادر ایران می رسد.

مزایای حمل دریای از چین

حمل دریایی از چین مزایای زیادی دارد. یکی از مهم‌ ترین مزیت آن، امنیت بالا نسبت به حمل هوایی است.

همچنین احتمال آسیب به کالا در کانتینرها بسیار ضعیف است و به نوعی امنیت کالا در طول سفر کاملا حفظ می شود.

هزینه حمل کالا در روش دریایی نیز بسیار کم تر از روش های دیگر بوده و می توان کالایی با حجم بالا را با استفاده از این روش جابجا کرد. 

شرکت حمل و نقل دریایی از چین

شرکت حمل و نقل دریایی از چین

انتخاب یک شرکت حمل و نقل دریایی از چین که معتبر و باسابقه باشد برای امور تجارت و وادرات و صادرات کالا بسیار حائز اهمیت است. شرکت کشتیرانی کارآمد سپندار پارس با چندین نمایندگی رسمی در کشورهای مختلف و برخورداری از کارشناسان مجرب در پروسه حمل دریایی کالا از چین همراه و راهنمای شما می باشد.

تنها کافیست از طریق شماره تماس مستقیم سایت (۲۲۹۱۳۵۲۶-۰۲۱) و یا واتساپ سایت با کارشناسان KSP در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

جمع بندی

حمل دریایی از چین به ایران یکی از متداول ترین روش های حمل و نقل برای صادرات کالا از این کشور است. در این مقاله روش های حمل دریایی کالا از چین، مراحل و پروسه انجام آن، مدت زمان حمل بار، هزینه ها و سایر موارد مرتبط را بررسی کردیم و سعی بر آن شد تا توضیحات کاملی را در این زمینه ارائه نماییم.

در صورتی هم که برای حمل دریایی از چین نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود با ما در تماس باشید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *